CASOS CLÍNICOS E SUA APLICABILIDADE NA MONITORIA DE MICROBIOLOGIA: UM RELATO DE EXPERIÊNCIA
DOI:
https://doi.org/10.28998/rpss.e02308029Abstract
Introduction: The monitoring activity in the practical Microbiology classes of the medicine course at Faculdades Pequeno Príncipe provides to the monitors several opportunities at a student level through an integrated collaboration with the professors. Objective: Report the monitoring work experience with clinical cases applied to microbiology. Methods: Descriptive and qualitative study, referring to the monitoring period in Microbiology of the medicine course. Based on the topics studied, the monitor built a material aimed at increasing the students' interest as: discussion of contextualized clinical cases during the theoretical-practical classes taught by the guiding teacher. Results: The student participation was successful, it was possible to observe the ability to apply the theoretical content in hypothetical clinical cases created. Conclusion: It is possible to understand that monitoring is an experience of great value, allowing the student-monitor to have contact with teaching and academic interventions with active methodologies that help in the training of other students.
Keywords: Monitoring; Microbiology; Problem-Based Learning; Medicine; Graduate Education in Medicine.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Esta revista adota a licença CREATIVE COMMONS CC-BY 4.0.
Autores mantém os direitos autorais dos textos publicados e concedem à revista o direito de realizar a primeira publicação do masnucrito. O trabalho é licenciado sob a Creative Commons Attribution License. Isto significa que o compartilhamento do trabalho é permitido, com o devido reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
As contribuições dos autors devem seguir as recomendações internacionais - International Committe of Medical Journal Editors: http://www.icmje.org/recommendations/browse/roles-and-responsibilities/defining-the-role-of-authors-and-contributors.html
O autor deve declarar que o artigo é original e que não foi publicado ou submetido em outro periódico, não infringindo qualquer direito autoral ou outro direito de propriedade.
Uma vez submetido ao artigo, a RPSS reserva-se o direito de fazer alterações normativas, ajuste ortográficos e gramaticais, a fim de manter o padrão linguístico, mas respeitando o estilo do autor.
Os artigos publicados tornam-se propriedade do RPSS. Mesmo assim, todas as opiniões expressas são de responsabilidade dos autores.
Esta é uma revista de acesso aberto, é permitido o uso gratuito de artigos em aplicações educacionais e científicas, desde que a fonte seja citada sob a licença Creative Commons CC-BY.