AÇÕES DE EDUCAÇÃO EM SAÚDE NO ENFRENTAMENTO DA COVID-19

PROJECT EDUCATIONAL AND PREVENTIVE: ACTIONS IN COPING WITH COVID-19 IN A UNIVERSITY PROJECT

Authors

  • Sarah Lins de Barros Moreira
  • Thamires Vitória Arcanjo da Paixão
  • Alyssia Daynara Silva Lopes
  • Hallana Laisa de Lima Dantas

Abstract

The article in question is about actions of health education do Extension Project of COVID-19 in
health unities of VII Health District in Maceió - Alagoas. The project aims make educative and preventive
actions like confection of educative materials and circles of conversation in the waiting room of health
unities for community in vulnerability situation who attends the service. In that context, light technologies
are used to address about epidemiology aspects and preventive measures to coronavirus, the project proposes
a set of strategies like: actions for making educational materials and dissemination on social networks; heath
educations activities about coronavirus prevention in the health unities and confection of fabric masks and
face shields for babies. Therefore, in pandemic times, is essential develop activities aimed at community
protection and prevention to reduce the contamination by COVID-19 in the territory.

Downloads

Download data is not yet available.

References

CABRAL, E. R. de M. et al. Contribuições e desafios da Atenção Primária à Saúde frente à

pandemia de COVID-19. Interamerican Journal of medicine and health, [s.l.], v.3, p.1-12, 2020.

CAMPOS, G.W.S. Saúde paidéia. São Paulo: Hucitec, 2007.

CECCON, R. F.; SCHNEIDER, I. J. C. Tecnologias leves e educação em saúde no enfrentamento à

pandemia da COVID-19. SciELO Public Health, [s.l.], 2020.

GARCIA, L.P.; DUARTE, E. Intervenções não farmacológicas para o enfrentamento à epidemia da

Covid-19 no Brasil. Epidemiologia e Serviços de Saúde, Brasília, v.29, n.2, 2020. Disponível em:

https://doi.org/10.5123/s1679-49742020000200009. Acesso em: 6 out. 2020.

LANA, R. M. et al. Emergência do novo coronavírus (SARS-CoV-2) e o papel de uma vigilância

nacional em saúde oportuna e efetiva. Brasil. Cad Saúde Pública, Rio de Janeiro, v.36, n.3, 2020.

Disponível em: http://dx.doi.org/10.1590/0102-311x00019620. Acesso em: 14 out. out. 2020.

MACHADO, M. de F. A. S. et al. Integralidade, Formação de Saúde, Educação Em Saúde e as

Propostas Do SUS: Uma Revisão Conceitual. Ciência & Saúde Coletiva, Rio de Janeiro, v.12, n.2,

p.335-342, abr. 2007. Disponível em:

http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1413-81232007000200009&lng=pt&tlng

= pt. Acesso em: 6 out. 2020.

STRABELLI, T. M. V.; UIP, D. E. COVID-19 e o Coração. Arq. Bras. Cardiol., São Paulo, v.114,

n.4, abr. 2020. Disponível em:

https://www.scielo.br/j/abc/a/NWKkJDxLthWSb53XFV9Nhvn/?lang=pt. Acesso em: 14 out.

WORLD HEALTH ORGANIZATION (WHO). Coronavirus disease 2019 (COVID-19). Situation

Report 46, 2020. Disponível em:

https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/situationreport. Acesso em: 16

out. 2020.

Published

2021-09-09

How to Cite

Moreira, S. L. de B., Paixão, T. V. A. da ., Lopes, A. D. S. ., & Dantas, H. L. de L. . (2021). AÇÕES DE EDUCAÇÃO EM SAÚDE NO ENFRENTAMENTO DA COVID-19: PROJECT EDUCATIONAL AND PREVENTIVE: ACTIONS IN COPING WITH COVID-19 IN A UNIVERSITY PROJECT. Gep News, 5(1), 450–454. Retrieved from https://seer.ufal.br/index.php/gepnews/article/view/12951

Issue

Section

Artigos