Infoeducation in world literature: analysis of scientific production indexed at the Web of Science
análise da produção científica indexada na Web of Science
DOI:
https://doi.org/10.28998/cirev.%25y91-18Abstract
It addresses the theme of infoeducation in international literature, changing an analysis of the scientific production of articles indexed at the Web of Science from 2016 to 2020 in order to identify how this theme has been addressed in the contemporary academic debate. It is characterized as an exploratory study in a multidisciplinary database, which aggregates a vast content in various areas of knowledge, the Web of Science, which can be accessed through the journal portal of the Coordination for the Improvement of Higher Education Personnel of Education (CAPES), proceeding with bibliographic and documentary research. After analyzing the collected data, it was identified that the publications about this theme in international level is still presented in a timid way inside the database chosen for the research. By means of the research results, it is concluded that the referred theme is situated between two distinct fields of knowledge: Information Science and Education. This way, these areas have specificities that confer them legitimacy. However, it is perceived that the interlacing of these fields has enabled to emerge new concepts that deserve to be studied, such as the following terms: infoeducation, education for media, information literacy, competence in information and many other nomenclatures already consolidated in the area of Information Science.
Keywords: Infoeducation; Web of Science; Competence in information; Information Science.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Os autores são detentores dos direitos autorais e concedem à Ciência da Informação em Revista o direito de publicação simultaneamente disponibilizada de acordo com uma Licença Creative Commons 4.0 Internacional.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A Ciência da Informação em Revista se reserva o direito de realizar, nos originais, verificação da (in)existência de plágio, utilizando, para tanto, o auxílio de software ou outro meio de detecção de plágio em suas diferentes manifestações.
O periodido reserva ainda o direito de realizar, nos originais, alterações de caráter normativo e gramatical, visando à manutenção de padrão, respectivamente, na estrutura e na norma culta da língua adotada.
As provas finais, em nenhum momento, serão enviadas aos autores, sendo diretamente publicadas.
Os originais, em nenhuma circunstância, serão devolvidos aos autores.
A opinião emitida pelos autores é de sua inteira e exclusiva responsabilidade.
Os autores que tiverem seus trabalhos submetidos e publicados concordam que mantêm os respectivos direitos autorais e concedem à Ciência da Informação em Revista o direito de publicação simultaneamente disponibilizada de acordo com uma Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.