Digital scientific marketing applied to the official Instagram of the Federal Uni-versity of Sergipe in reference to Covid-19

Authors

Keywords:

covid-19, instagram, digital scientific marketing, popularization of science, Federal University of Sergipe

Abstract

It presents an analysis of scientific digital marketing as a tool for the popularization of science through the official Instagram account of the Federal University of Sergipe. The publications that addressed subjects related to Covid-19, in the year 2020, were analyzed, totaling 155. The objective of this research is to identify digital scientific marketing actions in UFS Instagram publications aimed at the popularization of science. The research was carried out through a single case study, using descriptive bibliographic methodology with a qualitative-quantitative approach and content analysis, according to Laurence Bardin. The results pointed to four categories of posted content: suspension of activities, dissemination of actions to com-bat Covid-19, dissemination of university research and

partnerships. Regarding the comments on the posts, four categories emerged: complaint, acknowledgment, demands and denialism. It is reported that UFS used scientific digital marketing to promote the popularization of science and sought to consolidate the image of credibility of its researchers.

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Author Biographies

Maria Egleide Silva Santos, Universidade Federal de Sergipe

Mestranda em Ciência da Informação pelo Programa de Pós-Graduação em Gestão da Informação e do Conhecimento da Universidade Federal de Pernambuco. Graduada em Biblioteconomia e Documentação pela Universidade Federal de Sergipe.

Janaina Fialho, Universidade Federal de Sergipe

Doutora e Mestra em Ciência da Informação e Graduada em Biblioteconomia pela Universidade Federal de Minas Gerais. Graduada em Professora da Universidade Federal de Sergipe.

Pablo Boaventura Sales Paixão, Instituto Federal de Sergipe

Doutor em Ciência da Informação pela Universidade Complutense de Madri, com título revalidado pela Universidade de Brasília. Mestre em Educação, Especialista em Comunicação e Mídia Digital, e Bacharel em Comunicação Social pela Universidade Tiradentes. Bacharel em Biblioteconomia pelo Centro Universitário Claretiano. Professor Permanente do Programa de Pós-Graduação em Gestão da Informação e do Conhecimento, da Universidade Federal de Sergipe (UFS)

Published

2023-10-12

How to Cite

Santos, M. E. S., Fialho, J., & Paixão, P. B. S. (2023). Digital scientific marketing applied to the official Instagram of the Federal Uni-versity of Sergipe in reference to Covid-19. Ciência Da Informação Em Revista, 10(1/3), 1–13. Retrieved from https://seer.ufal.br/index.php/cir/article/view/15499

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