AWAKEN PROJECT – INNOVATION ON THE AGENDA

AWAKEN PROJECT – INNOVATION ON THE AGENDA

Authors

  • Cleverson Fernando Salache UNICENTRO - PARANÁ
  • Ademir Juracy Fanfa Ribas UNICENTRO - PARANÁ
  • Alvaro Borges de Oliveira UNICENTRO - PARANÁ
  • Roge Carlos Dias Regiane UNICENTRO - PARANÁ

Keywords:

Inovação, Tecnologia, Políticas Públicas, Extensão

Abstract

The Awaken Project aimed to engage the youth of Turvo, Paraná, with innovative ideas and encourage them to contribute to the development of the region. Developed by professors from UNICENTRO and the Municipality's Secretariat of Economic Development and Innovation, the project consisted of an essay contest addressing solutions to social, technological, and productive challenges in the region. The contest was widely promoted by the Turvo Municipal Government and saw the participation of approximately 150 students, as well as teachers from UNICENTRO and the municipal education network. Winners received prizes and a course in the field of applications and IT sponsored by the Turvo Municipal Government. The Awaken Project served as a catalyst for development, encouraging young people to contribute to society from an early age and promoting innovative culture as a tool for public policies, income generation, and economic development.

Keywords: Innovation, Technology, Public Policies.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BARDIN, Laurence. Análise de conteúdo. Lisboa: Edições 70, 2016.

ALMEIDA, F J; FONSECA, F. Aprendendo com projetos. Brasília, PROINFO/MEC, 1999.

BELLONI, M. L. O que é mídia-educação? Florianópolis: Autores Associados, 2005.

CASTELLS, M. A galáxia da internet: reflexões sobre a internet, os negócios e a sociedade Rio de Janeiro. Jorge Zahar Ed. 2003.

CARDOSO, A. P. O. A Receptividade à Mudança e à Inovação Pedagógica: o professor e o contexto Porto. Edições Asa. 2003

CORREIA, J A. Inovação Pedagógica e Formação de Professores. Porto. Edições ASA. 1989

FERRETTI, C. J. A inovação na perspectiva pedagógica. In: GARCIA W. E. (Org.). Inovação educacional no Brasil: Problemas e perspectivas. São Paulo: Cortez, 1995.

FREIRE, A. M.; HADDAD, A. E. A parceria entre empresas e universidades no contexto das políticas públicas para inovação. Revista de Administração e Inovação, v. 14, n. 1, p. 24-41, 2017.

FULLAN, M. Los nuevos significados del cambio en la educación. Barcelona. Octaedro. 2002

GARCIA, W. E. (org). Inovação Educacional no Brasil. Problemas e perspectivas. 3a Edição. Campinas: Editora dos Autores Associados. 1995.

GIL, Antônio Carlos. Como elaborar projetos de pesquisa. 6. ed. São Paulo: Atlas, 2017.

GOLDBERG, M. A. A. Inovação educacional: a saga de sua definição. In: GARCIA W. E. (Org.).

KOTLER, Philip; KELLER, Kevin Lane. Administração de marketing. 15. ed. São Paulo: Pearson, 2012.

MATTOS, R. A. M.; MOROSINI, M. C. Participação juvenil e educação: conceitos, políticas e práticas. Educação & Sociedade, v. 40.

LAKATOS, Eva Maria; MARCONI, Marina de Andrade. Fundamentos de metodologia científica. 8. ed. São Paulo: Atlas, 2017.

REIS, Ana Carla Fonseca. Economia da cultura e desenvolvimento. São Paulo: Edições Sesc, 2008.

Published

2024-08-07

How to Cite

Fernando Salache, C., Juracy Fanfa Ribas, A., Borges de Oliveira, A., & Carlos Dias Regiane, R. (2024). AWAKEN PROJECT – INNOVATION ON THE AGENDA: AWAKEN PROJECT – INNOVATION ON THE AGENDA. REVISTA ELETRÔNICA EXTENSÃO EM DEBATE, 13(18). Retrieved from https://seer.ufal.br/index.php/extensaoemdebate/article/view/15166

Similar Articles

<< < 10 11 12 13 14 15 16 17 18 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.