LIFELONG LEARNING AND SELF-CARE OF THE ELDERLY
DOI:
https://doi.org/10.28998/rpss.e02308025Abstract
Self-care is a relevant element for maintaining health, well-being and quality of life. In order for this aspect to be instrumentalized as a protective factor, it must be improved through lifelong learning. This study aimed to reflect on the relationship between learning processes in aging and the development of self-care. To this end, a bibliographic research of the scientific literature on the subject was carried out. The literature panorama showed that the learning process in old age brings gains in well-being and quality of life, especially when positive feelings are denoted in this process with self-esteem and a sense of self-efficacy. Self-care practices can be understood as a set of activities that permeate health and behavioral issues, but are influenced by elements of a physical, psychological and sociocultural nature, being subject to educational interventions aimed at information and instruction for their development.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Esta revista adota a licença CREATIVE COMMONS CC-BY 4.0.
Autores mantém os direitos autorais dos textos publicados e concedem à revista o direito de realizar a primeira publicação do masnucrito. O trabalho é licenciado sob a Creative Commons Attribution License. Isto significa que o compartilhamento do trabalho é permitido, com o devido reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
As contribuições dos autors devem seguir as recomendações internacionais - International Committe of Medical Journal Editors: http://www.icmje.org/recommendations/browse/roles-and-responsibilities/defining-the-role-of-authors-and-contributors.html
O autor deve declarar que o artigo é original e que não foi publicado ou submetido em outro periódico, não infringindo qualquer direito autoral ou outro direito de propriedade.
Uma vez submetido ao artigo, a RPSS reserva-se o direito de fazer alterações normativas, ajuste ortográficos e gramaticais, a fim de manter o padrão linguístico, mas respeitando o estilo do autor.
Os artigos publicados tornam-se propriedade do RPSS. Mesmo assim, todas as opiniões expressas são de responsabilidade dos autores.
Esta é uma revista de acesso aberto, é permitido o uso gratuito de artigos em aplicações educacionais e científicas, desde que a fonte seja citada sob a licença Creative Commons CC-BY.