On screens

connections between law, teaching and internet through extension

Authors

  • Diego Márcio Ferreira Casemiro Universidade Federal do Sul da Bahia
  • Cristina Grobério Pazó Universidade Federal do Sul da Bahia

Keywords:

Trabalho em rede, Grade curricular, Diretrizes Curriculares Nacionais

Abstract

Based on the experience of the extension project “Laboratório Digital Direito em Perspectiva”, of the Research Group on Private Relations Law at the Federal University of Southern Bahia, we propose to discuss the teaching of law in legal education. To do so, we explain the motivations that guided the construction of the Lab as we present how the lives were organized in a Youtube channel, what were their reaches and the profile of the viewers, and we also discuss the “how” and “why” this extension project can be characterized as a reference to the teaching of law in the contemporary universe.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Diego Márcio Ferreira Casemiro, Universidade Federal do Sul da Bahia

Graduando em Direito pela Universidade Federal do   Sul   da   Bahia.   Membro do Grupo de Pesquisa em Direito das Relações Privadas (DIVA/CNPq).

Cristina Grobério Pazó, Universidade Federal do Sul da Bahia

Professora de Direito da Universidade Federal do Sul da Bahia.  Líder  do DIVA/CNPq. Graduada (UFES), Mestra (UFSC) e Doutora em Direito (UGF).

References

BERTASO, João Martins. “MAL-ESTARES” NO DIREITO (II). Revista Direitos Culturais, v. 1, n. 1, p. 107-136, 2006.

CASEMIRO, Diego M. F.; PAZÓ, Cristina G. ; CASTRO, Jade A. A experiência do laboratório digital Direito em Perspectiva: razões, estrutura e funcionamento. Porto Seguro: Editora da Universidade Federal do Sul da Bahia, 2022.

DIAS, Renato Duro. Extensão universitária nos cursos de Graduação em Direito. REVISTA QUAESTIO IURIS, v. 14, n. 01, p. 21-39, 2021.

LAZARETTI, Isadora K.; OLSSON, Giovanni. A transformação da educação jurídica no século XXI: A formação das competências profissionais dos operadores do direito. Revista de Pesquisa e Educação Jurídica, v. 5, n. 2, p. 72-94, 2019.

MINISTÉRIO DA EDUCAÇÃO. Resolução nº 5, de 18 de dezembro de 2018. Disponível em: http://portal.mec.gov.br/docman/dezembro-2018-pdf/104111-rces005-18/file. Acesso em 10 de fevereiro de 2023.

PAPALIA, Franceli Bianquin Grigoletto; LOPES, Carina Deolinda Da Silva. Educação jurídica e currículo: Um olhar sobre a interdisciplinaridade. Revista de Pesquisa e Educação Jurídica, v. 7, n. 2, p. 92-106, 2022.

RODRIGUES, Horácio Wanderlei. Novas Diretrizes Curriculares Nacionais para os Cursos de Direito: uma leitura crítica da proposta apresentada pelo CNE, em julho de 2017, no XXVI Encontro Nacional do CONPEDI. Direito, democracia, desenvolvimento e sustentabilidade. Coleção: Justiça, democracia e sustentabilidade, v. 3, 2017.

STANGHERLIN, Camila Silveira; SPENGLER, Fabiana Marion; SCHAEFER, Rafaela Matos Peixoto. O ensino jurídico ressignificado: as atividades acadêmicas de extensão como mecanismos de acesso à justiça qualitativa. Revista Pesquisa e Educação Jurídica, v. 6, n. 2, p. 01-19, 2020.

UNIVERSIDADE FEDERAL DO SUL DA BAHIA. Plano Orientador Institucional e Político-Pedagógico da Universidade Federal do Sul da Bahia. Itabuna, Porto Seguro, Teixeira de Freitas: UFSB; 2014.

Published

2023-06-19

How to Cite

Márcio Ferreira Casemiro, D., & Grobério Pazó, C. (2023). On screens: connections between law, teaching and internet through extension. REVISTA ELETRÔNICA EXTENSÃO EM DEBATE, 12(13). Retrieved from https://seer.ufal.br/index.php/extensaoemdebate/article/view/15147

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.