METHODOLOGY APPLIED IN A GRADUATE PROGRAM: AN ESSAY IN SEARCH OF UNDERSTANDING
METHODOLOGY APPLIED IN A GRADUATE PROGRAM
DOI:
https://doi.org/10.28998/rpss.e02308009Abstract
ABSTRACT:
This essay discusses the theoretical foundations that supported the experience report of the Research Methodology discipline Applied to Maternal, Child and Adolescent Health, prioritizing the use of active teaching-learning methodologies that are primarily used in the teaching of courses in the area of health. In the process of scientific investigation, a discipline of scientific methodology should allow highlighting the strengths and weaknesses of the studies and related publications. Considering the timeline, evaluate the dissemination and quality of research in each graduate program. In the production of their research and in the pedagogical aspects of writing for academic linguistic practices. We emphasize the alignment of ideas with regard to the conception of learning, taking as references the research with the population of Alagoas and with wide dissemination. When “applied” the Methodology goes beyond theoretical knowledge and the study becomes part of the solution.
Keywords: Teaching, Study characteristics, Science and development.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Esta revista adota a licença CREATIVE COMMONS CC-BY 4.0.
Autores mantém os direitos autorais dos textos publicados e concedem à revista o direito de realizar a primeira publicação do masnucrito. O trabalho é licenciado sob a Creative Commons Attribution License. Isto significa que o compartilhamento do trabalho é permitido, com o devido reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
As contribuições dos autors devem seguir as recomendações internacionais - International Committe of Medical Journal Editors: http://www.icmje.org/recommendations/browse/roles-and-responsibilities/defining-the-role-of-authors-and-contributors.html
O autor deve declarar que o artigo é original e que não foi publicado ou submetido em outro periódico, não infringindo qualquer direito autoral ou outro direito de propriedade.
Uma vez submetido ao artigo, a RPSS reserva-se o direito de fazer alterações normativas, ajuste ortográficos e gramaticais, a fim de manter o padrão linguístico, mas respeitando o estilo do autor.
Os artigos publicados tornam-se propriedade do RPSS. Mesmo assim, todas as opiniões expressas são de responsabilidade dos autores.
Esta é uma revista de acesso aberto, é permitido o uso gratuito de artigos em aplicações educacionais e científicas, desde que a fonte seja citada sob a licença Creative Commons CC-BY.