PODCAST:

CONTRIBUIÇÕES E APRENDIZAGEM NO ENSINO DE FÍSICA .

Authors

  • Juciane da Silva Santos UFAL - Universidade Federal de Alagoas.
  • Lidiane Maria Omena da Silva Leão UFAL - Universidade Federal de Alagoas.
  • Klessia Santos Bastos UFAL - Universidade Federal de Alagoas.

Keywords:

Ação. Curricular. Extensão. Podcast. Física., Action. curriculum Extension. podcast Physical.

Abstract

 

The main purpose of this report is to diverge from experience when using a Podcast tool for the benefit of Physics teaching, exposing as well as my experiences in a Project developed in ACE1 and ACE2 - USE OF DIGITAL TECHNOLOGIES FOR PHYSICS TEACHING - (Curricular Action of Extension). The project was titled "Fugindo da Inércia", under the guidance of Professor Lidiane Maria Omena da Silva Leão, applied at the Senador Rui Palmeira State School, located at Rua Manoel Nunes Neto, in Arapiraca, Alagoas, 2020. The Podcast has become a tool great ally, being to teach students within the conceptual design and help teach and students within the classroom, awakening in students to learn a theoretical physical resource, consequently reducing the impact that physical teachers are theoretical difficult. In this way, podcasts, due to their characteristics, can function as a tool for scientific, scientific and didactic dissemination, being a complement in student learning.

Downloads

Download data is not yet available.

References

A IMPORT NCIA DO PODCAST PARA PRODUZIR E DIVULGAR CONTEÚDOS. Revista Arco, Rio Grande do Sul, 2017. Disponível em: https://www.ufsm.br/midias/arco/podcast/. Acesso em: 2 set. 2021.

ARAÚJO, R. V. G.; LEÃO, M. B. C. LEITE, B. S. SILVA, J. R. R. T. Elaboração, aplicação e avaliação de podcasting de química no ensino médio In: Nuevas Ideas en Informática Educativa, Volumen 5, PP. 99-107, Santiago de Chile. Acesso em dez. 2010

DA SILVA JÚNIOR, Edvargue Amaro; DA SILVA, Cristiane Freitas Pereira; BERTOLDO, Sandra Regina Franciscatto. Educação Em Tempos De Pandemia: O Uso Da Ferramenta Podcast Como Estratégia De Ensino. Tecnia, V. 5, N. 2, P. 31-51, 2020.

MELO, Narcisa Castilho. Podcast: uma nova ferramenta no contexto educacional. Educação Sem Distância, Rio de Janeiro, n.3, jun. 2021.

MOURA, Adelina; CARVALHO, Ana Amélia Amorim. Podcast: uma ferramenta para usar dentro e fora da sala de aula. 2006.

NOGUEIRA, L. L. Educação a Distância. Comunicação & Educação. São Paulo: Moderna, Ano II, n.5, jan/abr, 1996, p.34-9

RECITAL - Revista de Educação, Ciência e Tecnologia de Almenara, v. 4, n. 1, jan./abr. 2022.

R. Resnick, D. Halliday, e J. Merrill, Fundamentos de Física, vol. 1 Mecânica, 9a ed., LTC (2006). TIPLER, Paul A.; MOSCA, Gene, Física para Cientistas e Engenheiros - Vol. 1, 5a ed. Rio de Janeiro: LTC, 2006.

VALENTE, C., MATTAR, J. Second Life e Web 2.0 na educação: o potencial revolucionário das novas tecnologias. São Paulo: Novatec, 2007.

Published

2022-12-29

How to Cite

da Silva Santos, J., Maria Omena da Silva Leão, L. ., & Santos Bastos , K. . (2022). PODCAST:: CONTRIBUIÇÕES E APRENDIZAGEM NO ENSINO DE FÍSICA . REVISTA ELETRÔNICA EXTENSÃO EM DEBATE, 11(10). Retrieved from https://seer.ufal.br/index.php/extensaoemdebate/article/view/14560

Similar Articles

<< < 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.