THE SAND JOURNAL
Keywords:
Eletronic journal; Publication at undergraduate level; Editorial processAbstract
The report presents an exposition of the creation process for an electronic journal named Revista Areia, from PET Letras, an academic group from the Federal University of Alagoas. It discusses both the necessity to stimulate academic production at the undergraduate level, as well as and the creation of a publication channel for undergraduate students in the Brazilian university scenario. Thereafter, the paper shows the struggles to assemble the journal's editorial process, the completion of the first issue, and the expectation of expanding the journal. The reported experiences were retrieved through the records of the agendas of the meetings in personal notes and e-mail exchanges, and the mentioned data were collected in academic articles, essays, and media channels reports. The objective of the report is both to record and demonstrate the path of undergraduate scholarship students in assembling a national scientific journal, providing the sharing of this lived experience.
Downloads
References
Programa de Educação Tutorial
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Mácllem Luan da Rocha
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado simultaneamente sob uma Licença Creative Commons Attribution [ESPECIFICAR TEMPO AQUI] após a publicação, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).