Competências Informacionais no Ensino Superior

Autores/as

Palabras clave:

Competências informacionais, Ensino superior, Bibliotecas universitárias

Resumen

Resenha do Framework for Information Literacy for Higher Education, publicado pela Association of College & Research Libraries em 2016.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Dirce Maria Santin, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Doutoranda em Comunicação e Informação pela UFRGS, bibliotecária do Instituto de Ciências Básicas da Saúde/UFRGS.

Citas

ASSOCIATION OF COLLEGE & RESEARCH LIBRARIES. Framework for information literacy for higher education. Chicago, 2015. Disponível em: <http://www.ala.org/acrl/standards/ilframework>. Acesso em: 05 jan. 2018.

ASSOCIATION OF COLLEGE & RESEARCH LIBRARIES. Information literacy competency standards for higher education. Chicago, 2000. Disponível em: <http://www.ala.org/acrl/standards/informationliteracycompetency>. Acesso em: 05 jan. 2018.

FOASBERG, N. M. From Standards to Frameworks for IL: how the ACRL Framework addresses critiques of the Standards. Portal: Libraries and the Academy, Baltimore, v. 15, n. 4, p. 699-717, 2015. Disponível em: <https://academicworks.cuny.edu/qc_pubs/14>. Acesso em: 23 jan. 2018.

MACKEY, T. P.; JACOBSON, T. E. Reframing Information Literacy as a Metaliteracy. College & Research Libraries, Chicago, v. 72, n. 1, p. 62–78, 1 jan. 2011.

MACKEY, T. P.; JACOBSON, T. E. Metaliteracy: reinventing information literacy to empower learners. Chicago: ALA Neal-Schuman, 2014.

WIGGINS, G.; MCTIGHE, J. Understanding by design. Alexandria: Association for Supervision and Curriculum Development, 2004.

Publicado

2018-05-07

Cómo citar

Santin, D. M. (2018). Competências Informacionais no Ensino Superior. Ciência Da Informação Em Revista, 5(1), 81–84. Recuperado a partir de https://seer.ufal.br/index.php/cir/article/view/4299

Número

Sección

Resenhas | Book Reviews

Artículos similares

<< < 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > >> 

También puede {advancedSearchLink} para este artículo.