Desenvolvimento do plano de marketing da Biblioteca Pública Ney Pontes Duarte da cidade de Mossoró/RN
DOI:
https://doi.org/10.28998/cirev.%25y91-16Abstract
To satisfy the informational needs of users and promote its services offered, the Municipal Public Library Ney Pontes Duarte in the city of Mossoró / RN, must build a marketing strategy that culminate in a greater relationship for users. The purpose of this article is to present the diagnosis of this information unit, through SWOT analysis, showing its organizational guidelines, its weaknesses, strengths, opportunities and compensation, analyzing its formative and social importance for human development, in order to build a plan for that informational unit. The methodology of this research is to be bibliographical, aiming to be a descriptive research, with a qualitative approach. The results show that the marketing plan offers a great view of the organization, making them elaborated to support decision-making and to meet demands, foreseeing possible organizational problems. In this wat, it is concluded that the áreas of information Science and marketing tend to dialogue with each other to provide greater interaction and satisfaction for users and the growth of both áreas.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Os autores são detentores dos direitos autorais e concedem à Ciência da Informação em Revista o direito de publicação simultaneamente disponibilizada de acordo com uma Licença Creative Commons 4.0 Internacional.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A Ciência da Informação em Revista se reserva o direito de realizar, nos originais, verificação da (in)existência de plágio, utilizando, para tanto, o auxílio de software ou outro meio de detecção de plágio em suas diferentes manifestações.
O periodido reserva ainda o direito de realizar, nos originais, alterações de caráter normativo e gramatical, visando à manutenção de padrão, respectivamente, na estrutura e na norma culta da língua adotada.
As provas finais, em nenhum momento, serão enviadas aos autores, sendo diretamente publicadas.
Os originais, em nenhuma circunstância, serão devolvidos aos autores.
A opinião emitida pelos autores é de sua inteira e exclusiva responsabilidade.
Os autores que tiverem seus trabalhos submetidos e publicados concordam que mantêm os respectivos direitos autorais e concedem à Ciência da Informação em Revista o direito de publicação simultaneamente disponibilizada de acordo com uma Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.