Desenvolvimento do plano de marketing da Biblioteca Pública Ney Pontes Duarte da cidade de Mossoró/RN

Authors

  • Rosa Milena dos Santos Universidade Federal de Sergipe
  • Cristina de Almeida Valença Cunha Barroso Universidade Federal de Sergipe
  • Pablo Boaventura Sales Paixão Universidade Federal de Sergipe

DOI:

https://doi.org/10.28998/cirev.%25y91-16

Abstract

To satisfy the informational needs of users and promote its services offered, the Municipal Public Library Ney Pontes Duarte in the city of Mossoró / RN, must build a marketing strategy that culminate in a greater relationship for users. The purpose of this article is to present the diagnosis of this information unit, through SWOT analysis, showing its organizational guidelines, its weaknesses, strengths, opportunities and compensation, analyzing its formative and social importance for human development, in order to build a plan for that informational unit. The methodology of this research is to be bibliographical, aiming to be a descriptive research, with a qualitative approach. The results show that the marketing plan offers a great view of the organization, making them elaborated to support decision-making and to meet demands, foreseeing possible organizational problems. In this wat, it is concluded that the áreas of information Science and marketing tend to dialogue with each other to provide greater interaction and satisfaction for users and the growth of both áreas.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Rosa Milena dos Santos, Universidade Federal de Sergipe

Mestranda pelo Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação da Universidade Federal de Sergipe. Bacharel em Biblioteconomia pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte .

Cristina de Almeida Valença Cunha Barroso, Universidade Federal de Sergipe

Doutora pelo programa de Pós-graduação em Educação da Universidade Federal da Bahia. Mestre em Educação pela Universidade Federal de Sergipe. Possui graduação em História Bacharelado pela Universidade Federal de Sergipe (2005) e graduação em História Licenciatura pela Universidade Federal de Sergipe (2003).Graduação em Pedagogia pela Clarentiano(2019). Professora de Museologia da Universidade Federal de Sergipe(2009). Professora do Programa de Pós Graduação em Ciência da Informação PPGCI/UFS. Coordenadora do Laboratório de Museologia Aplicada-LABMUSAS e Líder do GEMPS.

Pablo Boaventura Sales Paixão, Universidade Federal de Sergipe

Doutor em Ciência da Informação pela Universidade Complutense de Madri (2016), com título revalidado pela Universidade de Brasília (UnB); Mestre em Educação (2011); Especialista em Comunicação e Mídia Digital (2006) e Bacharel em comunicação social (2004) pela Universidade Tiradentes - UNIT. Professor permanente voluntário do Programa de Pós-Graduação em Gestão da Informação e do Conhecimento, da Universidade Federal de Sergipe (UFS). Integrante dos Grupos de Estudos em Comunicação, Educação e Sociedade - GECES (UNIT/CNPq); Competência em Informação (UnB/CNPq) e do Núcleo de Estudos em Mediação, Apropriação e Gestão da Informação e do Conhecimento (NEMAGI/UFS). Atualmente é Assessor de Comunicação e Eventos, além de Coordenador de Pesquisa e Extensão do Instituto Federal de Sergipe (IFS) - Campus Socorro.Tem experiência nas áreas de competência informacional e Inclusão Digital; tecnologias aplicadas à educação; Comunicação Organizacional, com ênfase em Relações Públicas e Marketing.

Published

2023-04-06

How to Cite

Santos, R. M. dos, Barroso, C. de A. V. C. ., & Paixão, P. B. S. . (2023). Desenvolvimento do plano de marketing da Biblioteca Pública Ney Pontes Duarte da cidade de Mossoró/RN. Ciência Da Informação Em Revista, 9(1/3), 1–16. https://doi.org/10.28998/cirev.%y91-16

Issue

Section

Artigos | Articles