Educational public policies

the pedagogical political project and sexual violence against children and adolescents in a military school in Manaus/AM

Authors

DOI:

https://doi.org/10.28998/2175-6600.2021v13n32p144-169

Keywords:

Public Policy, Pedagogical Political Project, Sexual Violence

Abstract

The work was developed from an analysis of the Pedagogical Political Project (PPP) of a State Full-Time militarized School, located in the city of Manaus/AM, with the aim of verifying the contemplation [or not] of directions for actions aimed at combating sexual violence against children and adolescents. The manuscript was developed through a case study, documental and bibliographic research, since we observed whether the PPP, in fact, has effective possibilities for actions aimed at combating sexual violence against children and adolescents. However, the official educational document of the aforementioned school does not contemplate and makes no mention of directions for effective actions to prevent or combat sexual violence in the school context, leaving, with this, a large gap in relation to the topic.

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Author Biographies

Márcio de Oliveira, Universidade Federal do Amazonas

Doutor em Educação pela Universidade Estadual de Maringá (UEM). Mestre em Educação e Pedagogo pela UEM. Professor Adjunto da Faculdade de Educação da Universidade Federal do Amazonas (UFAM). Docente do Programa de Pós-Graduação em Educação da UFAM.

Claudiney Lofiego Cacau, Universidade Federal do Amazonas

Mestrando em Educação junto ao Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGE) da Universidade Federal do Amazonas (UFAM). Possui graduação em Geografia pela Universidade Federal do Amazonas (2005). Professor na Secretaria de Estado da Educação e Qualidade do Ensino. Tem experiência na área de Geografia, com ênfase em Geografia

Fernanda Machado Melo, Universidade Federal do Amazonas

Mestranda em Educação pela Universidade Federal do Amazonas , possui Especialização em Didática do Ensino Superior pela Universidade Nilton Lins (2017), é graduada em Pedagogia pela Universidade do Estado do Amazonas (2016). Atualmente é professora - Secretaria de Educação e Qualidade de Ensino. Tem experiência na área de Educação, atuando principalmente nos seguintes temas: Educação, Ensino fundamental, Educação de Jovens e Adultos e Políticas Públicas.

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Published

2021-08-31

How to Cite

OLIVEIRA, Márcio de; CACAU, Claudiney Lofiego; MELO, Fernanda Machado. Educational public policies: the pedagogical political project and sexual violence against children and adolescents in a military school in Manaus/AM. Debates em Educação, [S. l.], v. 13, n. 32, p. 144–169, 2021. DOI: 10.28998/2175-6600.2021v13n32p144-169. Disponível em: https://seer.ufal.br/index.php/debateseducacao/article/view/10659. Acesso em: 13 aug. 2024.

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