Review: Educational and ecosystemic paradigm

for a new ecology of human learning - Maria Cândida Moraes

Authors

DOI:

https://doi.org/10.28998/2175-6600.2022v14n36p281-286

Keywords:

Complexity;, transdisciplinarity, ecosystem, education

Abstract

This article reviews the work Paradigm educational and ecosystemic: for a new ecology of human learning by Maria Cândida Moraes.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Nize Maria Campos Pellanda, Universidade de Santa Cruz do Sul (UNISC)

Possui graduação em História (UFRGS), mestrado em História da Cultura (PUCRS), doutorado em Educação (UFRGS) com doutorado-sanduiche na M.U. (OHIO-USA) sob a orientação do Dr. Peter McLaren. Realizou estágio de Pós-doutoramento na Universidade do Minho (PORTUGAL) onde atuou como pesquisadora convidada atuando no CEHUM.

References

BACHELARD, G. O novo espírito científico. São Paulo: Abril, 1984.

ESPINOSA, B. Ética. São Paulo: Abril, 1983.

MATURANA, H.; VARELA, F. Autopoiesis and cognition. Dordrecht: D. Reidel, 1980

MATURANA, H. VARELA, F. El árbol de conocimiento. Santiago: Universitária, 1990.

MORAES, M.C. Paradigma Educacional Ecossistêmico. Rio de Janeiro: WAK, 2021

TAGORE, R. A morada da paz. Canpinas: Verus, 2010.

Published

2022-12-23

How to Cite

PELLANDA, Nize Maria Campos. Review: Educational and ecosystemic paradigm : for a new ecology of human learning - Maria Cândida Moraes. Debates em Educação, [S. l.], v. 14, n. 36, p. 281–286, 2022. DOI: 10.28998/2175-6600.2022v14n36p281-286. Disponível em: https://seer.ufal.br/index.php/debateseducacao/article/view/14127. Acesso em: 31 oct. 2024.

Issue

Section

Dossiê: Complexidade, Tessituras Educacionais e Poética Transdisciplinar

Similar Articles

<< < 

You may also start an advanced similarity search for this article.