Between prescriptions and practices

the need for resistance of pedagogy courses for inclusive human training

Authors

  • Pedro Carlos das Neves Júnior Universidade Federal da Paraíba
  • Munique Massaro Universidade Federal da Paraíba

DOI:

https://doi.org/10.28998/2175-6600.2023v15n37pe14986

Keywords:

Teacher training, Humanization, Pedagogical practices

Abstract

This theoretical essay aims to reflect on the insertion, in pedagogical practices, in pedagogy courses, of an education that humanizes, emancipates the subject and promotes conditions for the educational inclusion of people with disabilities, even if this means resisting the regulations that try to dismantle the education. It is pointed out the emergence of the abandonment of conceptions and methodologies in the formation of teachers that inhibit and dehumanize the students.

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Author Biographies

Pedro Carlos das Neves Júnior, Universidade Federal da Paraíba

Pedagogo e Mestre em Educação pela Universidade Federal da Paraíba.

Munique Massaro, Universidade Federal da Paraíba

Docente do departamento de Habilitações Pedagógicas e do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal da Paraíba. Doutora em Educação pela Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho".

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Published

2023-05-10

How to Cite

DAS NEVES JÚNIOR, Pedro Carlos; MASSARO, Munique. Between prescriptions and practices: the need for resistance of pedagogy courses for inclusive human training. Debates em Educação, [S. l.], v. 15, n. 37, p. e14986, 2023. DOI: 10.28998/2175-6600.2023v15n37pe14986. Disponível em: https://seer.ufal.br/index.php/debateseducacao/article/view/14986. Acesso em: 13 aug. 2024.

Issue

Section

Dossiê Temático - Formação Docente: Políticas e Práticas sob a perspectiva Human

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