Education for deaf students in Brazil

configurations, conflicts and contradictions

Authors

  • Viviani Fernanda Hojas Universidade Federal do Acre (UFAC)
  • Rubia Carla Donda da Silva Universidade Estadual Paulista (Unesp/Marília)

DOI:

https://doi.org/10.28998/2175-6600.2023v15n37pe15114

Keywords:

Linguistic community, Deaf community, Brazilian Sign Language, Deafness, Bilingual education

Abstract

Guided by Bakhtinian assumptions, the article aims to understand the clash around education for deaf students generated at the National Education Conference, with repercussions on the National Education Plan and in the Law of Guidelines and Bases of National Education.

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Author Biography

Viviani Fernanda Hojas, Universidade Federal do Acre (UFAC)

Professora adjunta da Universidade Federal do Acre (UFAC). Doutora e Mestre em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Estadual Paulista (UNESP/Marília). Graduada em Pedagogia pela Faculdade de Filosofia e Ciências da Universidade Estadual Paulista (UNESP/Marília).

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Published

2023-05-10

How to Cite

HOJAS, Viviani Fernanda; SILVA, Rubia Carla Donda da. Education for deaf students in Brazil: configurations, conflicts and contradictions. Debates em Educação, [S. l.], v. 15, n. 37, p. e15114, 2023. DOI: 10.28998/2175-6600.2023v15n37pe15114. Disponível em: https://seer.ufal.br/index.php/debateseducacao/article/view/15114. Acesso em: 24 nov. 2024.

Issue

Section

Dossiê Temático - Formação Docente: Políticas e Práticas sob a perspectiva Human

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