Percepções de aprendizes sobre a utilização do WhatsApp para o desenvolvimento da produção oral em inglês como L2

Authors

  • Fabio Marques Oliveira Neto Universidade Federal do Rio Grande do Norte - UFRN
  • Janaina Weissheimer Universidade Federal do Rio Grande do Norte

DOI:

https://doi.org/10.28998/2317-9945.202481.59-73

Abstract

The purpose of this study is to investigate the perceptions of learners regarding the use of WhatsApp as a tool for oral production in English as a L2. In order to achieve this goal, forty-six volunteer students from the courses of Information Technology, Agro-industry and Farming have participated in the research. The data were generated through the application of a questionnaire, in which there were two Likert Scale questions and an open question. The results show that the participants perceive that the use of WhatsApp was beneficial for their oral production in L2 and that the app should be adopted in English classes. Positive and negative aspects of the pedagogical intervention were also presented. We believe this study is relevant, because it regards learners’ perceptions about the use of WhatsApp, which can guarantee democratic access to digital technologies, creating a more egalitarian society.

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Author Biographies

Fabio Marques Oliveira Neto, Universidade Federal do Rio Grande do Norte - UFRN

Doutorado em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Brasil(2021). Pós-doc, colaborador,DI- docente interno da Universidade Federal do Rio Grande do Norte , Brasil

Janaina Weissheimer, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Doutora em Letras, pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte. 

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Published

2024-07-27

How to Cite

OLIVEIRA NETO, Fabio Marques; WEISSHEIMER, Janaina. Percepções de aprendizes sobre a utilização do WhatsApp para o desenvolvimento da produção oral em inglês como L2. Revista Leitura, [S. l.], n. 81, p. 59–73, 2024. DOI: 10.28998/2317-9945.202481.59-73. Disponível em: https://seer.ufal.br/index.php/revistaleitura/article/view/16268. Acesso em: 19 dec. 2024.

Issue

Section

Estudos Linguísticos