Estratégias de Marketing e Branding no Rock in Rio - Brasil

Authors

  • Brendha Stacy Rangel Universidade Federal do Paraná https://orcid.org/0000-0003-2531-1422
  • Gabriela De Paula Faria Universidade Federal do Paraná
  • Lucimari Acosta Pereira Universidade do Vale do Itajaí
  • Thays Cristina Domareski Ruiz Universidade Federal do Paraná

DOI:

https://doi.org/10.28998/10.28998/RITURritur.V11.N2.A12652pp.23-4112652

Keywords:

Tourism, Events, Marketing, Branding, Rock in Rio, Brazil

Abstract

The events are considered an essential motivator of tourism. Allied to marketing strategies, branding is brand management, used with the vision of leveraging not only the brand as an asset but also with the proposal of working the image, value and loyalty that tend to consolidate it. This study aimed to identify and analyze the evolution of marketing and branding strategies used at Rock in Rio, throughout its eight editions in Brazil. It was used as a research methodology qualitative approach in an exploratory study, with bibliographic and documental research with the use of analysis related to digital marketing and branding strategies. It became evident that the event developed branding actions that valued the brand, providing each edition with new experiences to add innovation, differentiation and positioning to the event.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Brendha Stacy Rangel, Universidade Federal do Paraná

Estudante de graduação do Curso de Turismo da Universidade Federal do Paraná (UFPR), instituição que atua como estagiária do Projeto de Voluntariado Acadêmico (PVA) de Inovação do Observatório de Turismo do Paraná na ADETUR Rotas do Pinhão, em atividades de extensão do Núcleo de Estudos Turísticos (AGETUR) e como membra do Grupo de Pesquisa em Turismo, Educação, Emprego e Mercado (TEEM), desenvolvendo propostas de reformulação de Projeto Pedagógico enfatizando Tecnologia e Inovação no Turismo.

Gabriela De Paula Faria, Universidade Federal do Paraná

Graduanda de Turismo da Universidade Federal do Paraná.

Lucimari Acosta Pereira , Universidade do Vale do Itajaí

Mestre e Doutoranda em Turismo e Hotelaria pela universidade do Vale do Itajaí
Bacharel em Turismo pela Universidade Federal do Rio Grande-Furg

Published

2021-12-22

How to Cite

Rangel, B. S., De Paula Faria, G., Acosta Pereira , L., & Domareski Ruiz, T. C. (2021). Estratégias de Marketing e Branding no Rock in Rio - Brasil. RITUR - Revista Iberoamericana De Turismo, 11(2), 23–41. https://doi.org/10.28998/10.28998/RITURritur.V11.N2.A12652pp.23-4112652

Issue

Section

Artigos

Most read articles by the same author(s)

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.