Challenges and impacts of implementing the distance pedagogy course at UFAL

narratives of the professional life of first class graduates

Authors

  • Elza Maria da Silva Universidade Federal de Alagoas
  • Luis Paulo Leopoldo Mercado Universidade Federal de Alagoas / Programa de Pós-Graduação em Educação

DOI:

https://doi.org/10.28998/2175-6600.2022v14n35p586-611

Keywords:

Distance Pedagogy Course, Narratives of Graduates of Pedagogy, Initial Education of In-service Teachers, Professional Teaching Life

Abstract

The article analyzes the impacts of training in the Distance Pedagogy Course at UFAL on the professional life of graduates from the first offers (1998 to 2004). It identifies in the graduates' narratives the changes experienced in relation to professional issues, challenges faced, implications and difficulties encountered in the educational path in view of the results obtained. The methodology involved thematic oral history through the narratives of the life history of those involved. The results show changes in the personal and professional lives of the graduates, positively signaling the importance of implementing distance education at UFAL and in Alagoas.

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Author Biographies

Elza Maria da Silva, Universidade Federal de Alagoas

Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Alagoas - UFAL (1979); Especialista em Educação Pré-Escolar e Alfabetização (1992); Mestra em Educação pela UFAL (2003). Doutora em Educação pela UFAL (2019); Professora adjunta 4 da UFAL, atuante no Centro de Educação - CEDU, no Curso de Pedagogia. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Educação Infantil, atuando principalmente nos seguintes temas: Educação Infantil, História da Educação, Educação a Distância, Formação de Professores, cursos/UFAL e concurso publico. Leciona as disciplinas: Fundamentos da Educação Infantil e Saberes e Metodologias da Educação Infantil. Coordenadora do Curso de Pedagogia na Modalidade a Distância na UFAL pelo Sistema Universidade Aberta do Brasil - UAB.

Luis Paulo Leopoldo Mercado, Universidade Federal de Alagoas / Programa de Pós-Graduação em Educação

Professor Titular da Universidade Federal de Alagoas com atuação na graduação em Educação Física e Pedagogia e na Pós-Graduação (Mestrado e Doutorado em Educação). Bolsista Produtividade em Pesquisa 2 do CNPq. Doutor em Educação (PUC/SP, 1998), Mestre em Educação (UFSM, 1993), Especialista em Formação de Professores em Mídias na Educação (UFAL, 2010), Licenciado em Ciências Biológicas Licenciatura Plena (UFSM, 1989). Bacharel em Direito (CESMAC, 2012). Realizou Aperfeiçoamento em Formação em Tutoria Online pela Organização dos Estados Americanos (OEA/INEAM) e em Melhoria da Qualidade da Educação Básica pela UNESCO (UNESCO/OEA). Lider do Grupo de Pesquisa Tecnologias da Informação e Comunicação na Formação de Professores Presencial e Online, certificado pelo CNPq.

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Published

2022-08-31

How to Cite

SILVA, Elza Maria da; MERCADO, Luis Paulo Leopoldo. Challenges and impacts of implementing the distance pedagogy course at UFAL: narratives of the professional life of first class graduates. Debates em Educação, [S. l.], v. 14, n. 35, p. 586–611, 2022. DOI: 10.28998/2175-6600.2022v14n35p586-611. Disponível em: https://seer.ufal.br/index.php/debateseducacao/article/view/13356. Acesso em: 25 nov. 2024.

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