Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Revista Leitura
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
No. 36 (2005): Inglês: ensino e literaturas
No. 36 (2005): Inglês: ensino e literaturas
Agradecemos à Fapeal o apoio na recuperação do acervo da Leitura.
Published:
2019-03-16
Apresentação
Apresentação
11-13
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.28998/2317-9945.200536.11-13
Foreword/Editor's preface
15-19
PDF
DOI:
https://doi.org/10.28998/2317-9945.200536.15-19
Estudos Linguísticos
Expediente e editorial
Ildney Cavalcanti
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.28998/2317-9945.200536.%p
Resenha
Salman Rushdie. Haroun and the Sea of Stories
Izabel F. O. Brandão
197-199
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.28998/2317-9945.200536.197-199
Roseanne Rocha Tavares (org.). Língua, Cultura e Ensino
Rita Zozzoli
201-204
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.28998/2317-9945.200536.201-204
Issues of ownership and access in the work of John Muir, John Buchan and Andrew Greig
Terry Gifford
23-34
PDF
DOI:
https://doi.org/10.28998/2317-9945.200536.23-34
The Narrow Corner - where homosexuality hides
Hélio Dias Furtado
35-43
PDF
DOI:
https://doi.org/10.28998/2317-9945.200536.35-43
Diáspora, comunidade e literatura
Camila Mello
45-55
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.28998/2317-9945.200536.45-55
(Ciber)leitoras/es em The.PowerBook de Jeanette Winterson
Ana Cecília Acioli Lima
57-70
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.28998/2317-9945.200536.57-70
From lilac to larkspur: self-refutation in T. S. Eliot’s later poetry
Chris Joyce
71-83
PDF
DOI:
https://doi.org/10.28998/2317-9945.200536.71-83
Narrative and contemporary poetry
Neil Roberts
85-99
PDF
DOI:
https://doi.org/10.28998/2317-9945.200536.85-99
Te kaieke tohora & pai/kea, a encantadora menina das baleias
Izabel Brandão
101-116
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.28998/2317-9945.200536.101-116
"Não sei nem português, quem dirá inglês": sentidos de dizeres recorrentes dos alunos de línguas
Márcia Rosetti de O. Albuquerque
119-131
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.28998/2317-9945.200536.119-131
Leitura de letras de música em inglês: co-construção de expressões metafóricas
Gisele Luz Cardoso, Josalba Ramalho Vieira
133-145
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.28998/2317-9945.200536.133-145
Study of English sounds: phonetics and phonology in action
Nick Ceramella
147-181
PDF
DOI:
https://doi.org/10.28998/2317-9945.200536.147-181
Procedimentos de análise constrastiva como contribuições para a ampliação do vocabulário em inglês instrumental
Maria Inez Matoso Silveira
183-193
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.28998/2317-9945.200536.183-193
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Français (Canada)
Italiano
Português (Brasil)
Keywords
Indexadores
Indexada em: