Between the dictator of identity and the conductor of singularity
challenges of human formation
DOI:
https://doi.org/10.28998/2175-6600.2023v15n37pe14924Keywords:
Human Formation, Impulses, SingularityAbstract
In this paper, we present the notion of conductor circumstance: an artistic practice capable of conducting the multiplicity of impulses and affections that compose a person. We start from a redefinition of the notion of “human” based on Nietzsche's philosophy, which presents the human no longer as a rational and conscious subject, but as a multiplicity of impulses, circumstances and affections.
Downloads
References
FREUD, S. Uma dificuldade da Psicanálise. In: Obras completas v. 14 (1917-1920). São Paulo: Cia das Letras, 2010
GUATTARI, F; ROLNYK, S. Micropolítica: cartografias do desejo. Petrópolis: Vozes, 1996
HEIDEGGER, M. Introdução à Metafísica. São Paulo: Tempo Brasileiro, 1999
MAGNO, MD. Revirão. Rio de Janeiro: NovaMente, 2003
MAGNO, MD. SoPapos 2019. Rio de Janeiro: NovaMente, 2021
MAGNO, MD. Clavis Universalis. Rio de Janeiro: NovaMente, 2007
NIETZSCHE, F. Aurora. São Paulo: Cia das Letras, 2004
NIETZSCHE, F. Além do bem e do mal. São Paulo: Cia das Letras, 2005
NIETZSCHE, F. A vontade de poder. São Paulo: Contraponto, 2008
NIETZSCHE, F. A gaia ciência. São Paulo: Cia das Letras, 2012
NIETZSCHE, F. Schopenhauer Educador. São Paulo: Madalena, 2018
SCHOPENHAUER, A. O mundo como vontade e como representação. São Paulo: UNESP, 2005
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Debates em Educação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Neste tipo de licença é permitido Compartilhar (copiar e redistribuir o material em qualquer suporte ou formato) e Adaptar (remixar, transformar, e criar a partir do material). Deverá ser dado o crédito apropriado , prover um link para a licença e indicar se mudanças foram feitas . O conteúdo não pdoerá ser utilizado para fins comerciais .
Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional Creative Commons Attribution 4.0 (CC BY-NC 4.0).