The education of ethnic-racial relations through playfulness
a literature review
DOI:
https://doi.org/10.28998/2175-6600.2023v15n37pe14106Keywords:
Education, Playfulness, Ethnic-Racial Relations, PraxisAbstract
This study aimed to identify Brazilian publications on the Educational Practice of teachers for the Education of Ethnic-Racial Relations, having Ludicity as an articulating element. We carried out a bibliographical study in the databases of the Brazilian Digital Library of Theses and Dissertations and in the Theses and Dissertations Database of Capes from 2005 to 2020. The result pointed out an inexpressive number of works that are dedicated to understanding, to some extent, the praxis for the Education of Ethnic-Racial Relations through Playfulness. We conclude that this type of study is a fruitful locus of knowledge.
Downloads
References
ALBINO, Ilma Terezinha Fragoso; ZOMER, Lorena. A Diversidade Étnico Racial no Currículo Escolar do Ensino Fundamental. Cadernos PDE. In: Os desafios da escola pública paranaense na perspectiva do professor PDE. Governo do Estado do Paraná, 2014. Disponível em: http://www.diaadiaeducacao.pr.gov.br/portals/cadernospde/pdebusca/producoes_pde/2014/2014_unicentro_hist_artigo_vilma_terezinha_fragoso_albino.pdf. Acesso em: 20 ago 2022
GOMES, Nilma Lino. Diversidade étnico-racial, inclusão e equidade na educação brasileira: desafios, políticas e práticas. RBPAE –v.27, n.1, p. 109-121, jan./abr. 2011.
REIS, Maria da Conceição dos; OLIVEIRA, Aurenéa Maria de; SILVA, Auxiliadora Maria Martins da; In: A educação das relações étnico-raciais na formação docente: um olhar freireano para o curso de pedagogia
https://online.unisc.br/seer/index.php/reflex/article/view/8744/pdf Acessado em: 19 jul 2022
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Debates em Educação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Neste tipo de licença é permitido Compartilhar (copiar e redistribuir o material em qualquer suporte ou formato) e Adaptar (remixar, transformar, e criar a partir do material). Deverá ser dado o crédito apropriado , prover um link para a licença e indicar se mudanças foram feitas . O conteúdo não pdoerá ser utilizado para fins comerciais .
Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional Creative Commons Attribution 4.0 (CC BY-NC 4.0).