Affectivity and cognition in historical-cultural theory

a semantic review

Authors

  • Aline Harumi Sasaki Universidade Estadual de Maringá
  • Marta Sueli de Faria Sforni Universidade Estadual de Maringá
  • Cleder Mariano Belieri Universidade Estadual de Maringá

DOI:

https://doi.org/10.28998/2175-6600.2021v13n32p75-94

Keywords:

Affection-cognition unit, Schooling education, Systematic review

Abstract

School education has among its functions to promote the cognitive development of students. However, in the Historical-Cultural Theory, affections, emotions, feelings and thoughts are not treated in an isolated way, since human activity is understood to be an affective-cognitive unit. In this article, researches are presented that, based on this theoretical framework, address affectivity and cognition, highlighting those that approach the educational field. Through this research survey, productions are identified that offer elements to think about the affection-cognitive unit in study activity, involving the teaching and learning processes.

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Author Biographies

Aline Harumi Sasaki, Universidade Estadual de Maringá

Mestranda em Educação pela UEM e membro do GEPAE-UEM - Grupo de Estudos e Pesquisas sobre Atividade de Ensino.

Marta Sueli de Faria Sforni, Universidade Estadual de Maringá

Pós-doutora em Educação pela Unicamp, doutora em Educação pela Universidade de São Paulo (USP). Docente no Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Estadual de Maringá (UEM); coordenadora do GEPAE-UEM - Grupo de Estudos e Pesquisa s sobre Atividade de Ensino.

Cleder Mariano Belieri, Universidade Estadual de Maringá

Doutor em Educação pela UEM, mestre em Educação pela UEM e membro do GEPAE-UEM - Grupo de Estudos e Pesquisa s sobre Atividade de Ensino

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Published

2021-08-31

How to Cite

SASAKI, Aline Harumi; SFORNI, Marta Sueli de Faria; BELIERI, Cleder Mariano. Affectivity and cognition in historical-cultural theory: a semantic review. Debates em Educação, [S. l.], v. 13, n. 32, p. 75–94, 2021. DOI: 10.28998/2175-6600.2021v13n32p75-94. Disponível em: https://seer.ufal.br/index.php/debateseducacao/article/view/10498. Acesso em: 24 nov. 2024.

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