Business education reform
a setback in brazilian education
DOI:
https://doi.org/10.28998/2175-6600.2022v14nEspp696-701Keywords:
Education, Remodeling, Public school, PrivatizationAbstract
The work presents a discussion about the visions of society and education in the context of economic liberalism and educational reform, seeking to provide a reflection not only in this scope, but also in the social scope of processes arising from it.
Downloads
References
DUARTE, N. Um montão de amontoado de muita coisa escrita. Sobre o alvo dos ataques obscurantistas ao currículo escolar. In: MALANCHEN, J., MATOS, N. da S. D. de; ORSO, P. J. (Org.) A Pedagogia Histórico- Crítica, as políticas educacionais e a Base Nacional Comum Curricular. Campinas, SP: Editora Autores Associados, 2020.
FRIGOTTO, G. (Org.) Escola "sem" partido. Esfinge que ameaça a educação e a sociedade brasileira. Rio de Janeiro: UERJ, LPP, 2017.
MACEDO, E. “A base é a base”. E o currículo o que é? In: AGUIAR, M. A.; DOURADO, L. F. (ORG.). A BNCC na contramão do PNE 2014-2024: avaliação e perspectivas. Livro eletrônico. Recife: Biblioteca Anpae, 2018.
MACLEAN, N. Democracy in chains: the deep of the radical right's stealth plan for America. New York: Penguin, 2017.
RAVITCH, D. Reign of error: the hoax of the privatization movement and the dabger to Amaerica’s Public Schools. New York: Alfred A. Knopf, 2013.
SAVIANI, D. Educação escolar, currículo e sociedade: o problema da Base Nacional Comum Curricular. In: MALANCHEN J.; MATOS, N da S. D.; ORSO, P. J. (Org.) A Pedagogia Histórico-Crítica, as políticas educacionais e a Base Nacional Comum Curricular. Campinas: Editores Associados, 2020. p. 07-30.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Debates em Educação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Neste tipo de licença é permitido Compartilhar (copiar e redistribuir o material em qualquer suporte ou formato) e Adaptar (remixar, transformar, e criar a partir do material). Deverá ser dado o crédito apropriado , prover um link para a licença e indicar se mudanças foram feitas . O conteúdo não pdoerá ser utilizado para fins comerciais .
Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional Creative Commons Attribution 4.0 (CC BY-NC 4.0).