Business education reform

a setback in brazilian education

Authors

  • Mara Rubia Santos Souza Rede pública municipal de ensino de Uberlândia
  • Valéria Asnis Universidade Federal de Uberlândia

DOI:

https://doi.org/10.28998/2175-6600.2022v14nEspp696-701

Keywords:

Education, Remodeling, Public school, Privatization

Abstract

The work presents a discussion about the visions of society and education in the context of economic liberalism and educational reform, seeking to provide a reflection not only in this scope, but also in the social scope of processes arising from it.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Mara Rubia Santos Souza, Rede pública municipal de ensino de Uberlândia

Possui graduação em Educação Física pela Universidade Federal de Uberlândia (2003). Especialização em Educação Psicomotora pela Faculdade Católica de Uberlândia (2008) e em Educação Física Escolar pela Universidade Federal de Uberlândia (2018). Possui experiência docente na educação infantil, anos iniciais do ensino fundamental e Atendimento Educacional especializado. Atualmente é professora de Educação Física na rede pública municipal de ensino de Uberlândia.

Lattes: http://lattes.cnpq.br/3800115773702686

Orcid: https://orcid.org/0000-0002-6291-4647

Valéria Asnis, Universidade Federal de Uberlândia

Professora adjunta na Faculdade de Educação da Universidade Federal de Uberlândia (UFU). Docente no Programa de Pós Graduação em Educação - PPGED/UFU e no Programa de Pós Graduação em Tecnologias, Comunicação e Educação - PPGCE/UFU. Coordenadora do Grupo de Estudos e Pesquisas em Transtorno do Espectro do Autismo - GEPTEA/UFU. Pesquisadora do Grupo de Estudos e Pesquisas: Políticas e Práticas em Educação Especial e Inclusão Educacional da UFU/GEPEPES. Doutora com Pós Doutorado pelo programa de Pós Graduação em Educação Especial da Universidade Federal de São Carlos (UFSCar).

References

DUARTE, N. Um montão de amontoado de muita coisa escrita. Sobre o alvo dos ataques obscurantistas ao currículo escolar. In: MALANCHEN, J., MATOS, N. da S. D. de; ORSO, P. J. (Org.) A Pedagogia Histórico- Crítica, as políticas educacionais e a Base Nacional Comum Curricular. Campinas, SP: Editora Autores Associados, 2020.

FRIGOTTO, G. (Org.) Escola "sem" partido. Esfinge que ameaça a educação e a sociedade brasileira. Rio de Janeiro: UERJ, LPP, 2017.

MACEDO, E. “A base é a base”. E o currículo o que é? In: AGUIAR, M. A.; DOURADO, L. F. (ORG.). A BNCC na contramão do PNE 2014-2024: avaliação e perspectivas. Livro eletrônico. Recife: Biblioteca Anpae, 2018.

MACLEAN, N. Democracy in chains: the deep of the radical right's stealth plan for America. New York: Penguin, 2017.

RAVITCH, D. Reign of error: the hoax of the privatization movement and the dabger to Amaerica’s Public Schools. New York: Alfred A. Knopf, 2013.

SAVIANI, D. Educação escolar, currículo e sociedade: o problema da Base Nacional Comum Curricular. In: MALANCHEN J.; MATOS, N da S. D.; ORSO, P. J. (Org.) A Pedagogia Histórico-Crítica, as políticas educacionais e a Base Nacional Comum Curricular. Campinas: Editores Associados, 2020. p. 07-30.

Published

2022-06-10

How to Cite

SOUZA, Mara Rubia Santos; ASNIS, Valéria. Business education reform: a setback in brazilian education. Debates em Educação, [S. l.], v. 14, n. Esp, p. 696–701, 2022. DOI: 10.28998/2175-6600.2022v14nEspp696-701. Disponível em: https://seer.ufal.br/index.php/debateseducacao/article/view/13413. Acesso em: 21 nov. 2024.

Issue

Section

Resenhas

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.