Importance of financial education in the citizen training of Basic Education students
DOI:
https://doi.org/10.28998/2175-6600.2024v16n38pe15968Keywords:
Basic Education, Financial math, TeachersAbstract
This article aims to analyze how basic education teachers have worked on financial education in the classroom, developing knowledge and information about personal finances from the perspective of citizenship education. For this, field research with a qualitative approach was used, using a questionnaire with basic education teachers from 4 private schools in the municipality of Camaçari, state of Bahia. The study revealed that the difficulty in dealing with the topic depending on the range of curricular content means that the topic is not discussed in the classroom.
Downloads
References
BRASIL. Lei de Diretrizes e Bases da Educação Nacional, LDB. 9394/1996.
BRASIL. Ministério da Educação e do Desporto, Secretaria de Educação Fundamental. Referencial Curricular Nacional para a Educação Infantil. Brasília: MEC/SEF, 1998.
BRASIL. Base Nacional Comum Curricular. Educação Infantil. Brasília: MEC, 2017.
CORTELLA, Mario Sérgio. Educação, escola e docência: novos tempos, novas atitudes. São Paulo: Cortez, 2014.
CORDIOLLI, Marcos Antonio. Sistemas de ensino e políticas educacionais no Brasil. Curitiba: Ibpex, 2011.
KIYOSAKI, R. T.; LECHTER, S. L. Pai rico pai pobre. Rio de Janeiro: Campus, 2000.
MARCONI, Maria de Andrade; LAKATOS, Eva Maria. Técnicas de pesquisa. São Paulo: Atlas, 2003.
MINAYO, M. C. S. (org.) Pesquisa Social. Teoria, método e criatividade. 30 ed. Petrópolis: Vozes, 2012.
PIAGET, J. A Construção do Real na Criança. (Cabral, A. Trad.). Rio de Janeiro: Zahar, 1975.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Debates em Educação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Neste tipo de licença é permitido Compartilhar (copiar e redistribuir o material em qualquer suporte ou formato) e Adaptar (remixar, transformar, e criar a partir do material). Deverá ser dado o crédito apropriado , prover um link para a licença e indicar se mudanças foram feitas . O conteúdo não pdoerá ser utilizado para fins comerciais .
Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional Creative Commons Attribution 4.0 (CC BY-NC 4.0).