Group compositions among high school youth

socializations, identities and gender issues

Authors

DOI:

https://doi.org/10.28998/2175-6600.2021v13nEsp2p412-437

Keywords:

Grupos, diferenças, gênero.

Abstract

Considering that the relationships and social interactions in daily school life are permeated by groups of young people, the objective is to understand what the significant elements for the education of collectives and their associations with differences are, especially gender elements. For this, qualitative research of ethnographic nature is carried out, with semi-structured interviews to understand the meanings attributed by the subjects. Thus, the existence of different social groups is observed, which allows us to conclude that the school routine is a space of symbolic markings and construction of identities.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Wesley Piante Chotolli, Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Penápolis (FAFIPE/FUNEPE) Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP Marília)

Coordenador de Extensão e docente da Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Penápolis (FAFIPE/FUNEPE). Doutorando no Programa de Pós-graduação em Ciências Sociais pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquisa Filho (UNESP/Marília)

Ana Paula Leivar Brancaleoni, Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP Jaboticabal)

Professora assistente da Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (Jaboticabal), docente Programa de Pós-graduação em Educação Sexual (Mestrado profissionalizante) da UNESP/Araraquara e do Programa Multidisciplinar Interunidades de Pós Graduação Strictu Sensu Ensino e Processos Formativos (UNESP São José do Rio Preto/Ilha Solteira e Jaboticabal).

Published

2021-11-30

How to Cite

CHOTOLLI, Wesley Piante; BRANCALEONI, Ana Paula Leivar. Group compositions among high school youth: socializations, identities and gender issues. Debates em Educação, [S. l.], v. 13, n. Esp2, p. 412–437, 2021. DOI: 10.28998/2175-6600.2021v13nEsp2p412-437. Disponível em: https://seer.ufal.br/index.php/debateseducacao/article/view/11336. Acesso em: 24 nov. 2024.

Similar Articles

<< < 7 8 9 10 11 12 13 14 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.