Concept Analysis and Thematic Analysis in qualitative research in education

Authors

  • Silas Alberto Garcia Mestrando no Programa de Pós-graduação em Educação Física da Universidade Federal de Goiás.
  • Jacques de Lima Ferreira Universidade do Oeste de Santa Catarina

DOI:

https://doi.org/10.28998/2175-6600.2022v14n36p358-378

Keywords:

Chemistry Teaching, Flipped Classroom., Just-in-Time Teaching, Observation

Abstract

This bibliographic article on Concept Analysis and Thematic Analysis presents the following question as a research problem: How to carry out Concept Analysis and Thematic Analysis to analyze qualitative data in education? To answer this question, this investigation aims to describe and propose steps to carry out Concept Analysis and Thematic Analysis as a possibility to analyze qualitative data in research in education. From the investigation carried out, it was possible to identify that Concept Analysis and Thematic Analysis are very contributors to the development of qualitative research in education. Through them, researchers can analyze different types of problems and research interests. Therefore, they are data analysis techniques that, if used with rigor, credibility and quality, can help in the construction of fruitful research results. Furthermore, in a broader research, with a more complex problem, it is possible to use them together, through the triangulation of data analysis techniques.

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Author Biography

Silas Alberto Garcia , Mestrando no Programa de Pós-graduação em Educação Física da Universidade Federal de Goiás.

Mestrando do Programa de Pós-Graduação em Educação Física (PPGEF) da Universidade Federal de Goiás (UFG). Especialista em Docência do Ensino Superior na Faculdade Brasileira de Educação e Cultura (FABEC). Graduado no curso de Licenciatura em Educação Física pela Universidade Estadual de Goiás (UEG) - Campus ESEFFEGO. Participante do Grupo de Estudos e Pesquisa em Esporte, Lazer e Comunicação (GEPELC - UFG). É técnico em informática pelo IFG-Campus Inhumas. Atualmente é servidor público no Município de Goianira-Goiás, atuando como monitor de CMEi.

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Published

2022-12-23

How to Cite

ALBERTO GARCIA , Silas; DE LIMA FERREIRA, Jacques. Concept Analysis and Thematic Analysis in qualitative research in education. Debates em Educação, [S. l.], v. 14, n. 36, p. 358–378, 2022. DOI: 10.28998/2175-6600.2022v14n36p358-378. Disponível em: https://seer.ufal.br/index.php/debateseducacao/article/view/13678. Acesso em: 1 nov. 2024.

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