Strategies for the formation of children in the field - "O Agrinho"

Authors

DOI:

https://doi.org/10.28998/2175-6600.2022v14n36p287-298

Keywords:

Agrinho, Field, Educational purposes

Abstract

This text aims to analyze educational actions aimed at rural areas in the State of Goiás.  Based on the analysis of "Agrinho", we intend to analyze: what do you expect as a child's education? In possession of this question, we tried to locate the material of Agrinho for the reading and location of formative activities, contextualizing the field categories to understand Senar, as an educational agent.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ALVES, Amone Inacia. Quem deu à luz: A CPT e a formação de trabalhadores rurais em Goiás. Tese de Doutorado defendida em 2010 no PPGE da Universidade Federal de Goiás. Goiânia, 2010.

BOURDIEU, Pierre. O poder simbólico. 10ª edição. Rio de Janeiro: Bertrand Brasil, 2007.

________. A economia das trocas simbólicas. São Paulo: Perspectiva, 2004.

________. Razões Práticas: Sobre a teoria da ação. Campinas: Papirus, 1996.

________. O campo científico. In ORTIZ, R. Pierre Bourdieu. Col. Grandes Cientistas sociais. São Paulo: Ática, 1983, p. 21-38.

COMISSÃO PASTORAL DA TERRA. Violência contra a Ocupação e a Posse 2017-2016. Disponível em < https://www.cptnacional.org.br/component/jdownloads/send/61-espaco-para-imprensa/14100-violencia-contra-a-ocupacao-e-a-posse-2017-2016-cpt-assessoria-de-comunicacao?Itemid=0>. Acesso em 22 jan. 2019;

Federação da Agricultura do Estado de Goiás – FAEG. Quem somos. Material disponível em https:// WWW.faeg.org.br. Dado acessado em: 12/05/2010.

LEAL, Cátia Regina Almeida. A. Arapuca Armada: ação coletiva e práticas educativas na modernização agrícola do Sudoeste Goiano. Tese defendida em 2006 no PPGE da Universidade Federal de Goiás. Goiânia, 2006.

Projeto AGRINHO. O projeto Agrinho e você. Faeg. Goiânia, 2009.

_____, Live de premiação. Faeg, Goiânia, 2022. Acesso em: https://www.google.com/search?q=projeto+agrinho+goi%C3%A1s+imagens+de+premia%C3%A7%C3%A3o+2022&tbm=isch&ved=2ahUKEwjRtdCIiLX. Acessado em 27/09/2022.

Published

2022-12-23

How to Cite

ALVES, Amone. Strategies for the formation of children in the field - "O Agrinho". Debates em Educação, [S. l.], v. 14, n. 36, p. 287–298, 2022. DOI: 10.28998/2175-6600.2022v14n36p287-298. Disponível em: https://seer.ufal.br/index.php/debateseducacao/article/view/14129. Acesso em: 24 nov. 2024.

Issue

Section

Artigos

Similar Articles

<< < 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.