Symbiosis between artificial intelligence and cameras in educational assessments

Authors

DOI:

https://doi.org/10.28998/2175-6600.2024v16n38pe16694

Keywords:

Artificial Intelligence, Ethical Monitoring, In-Person Exams, Academic Integrity

Abstract

This article proposes the integration of artificial intelligence and surveillance cameras in educational assessments, aiming to combat the growing academic dishonesty. The research explores teachers' perspectives and establishes eight ethical guidelines for the responsible use of these technologies. Intelligent monitoring not only identifies suspicious behaviors but also promotes fairness and transparency. These guidelines ensure informed consent, privacy protection, and prevent discrimination. Institutional responsibility ensures ethical implementation, fostering a culture of honesty in the educational environment.

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Author Biography

Odonírio Abrahão Júnior, Universidade Federal do Triângulo Mineiro

Atualmente é professor Titular da Universidade Federal do Triângulo Mineiro. Possui graduação em Química pela Universidade Federal de Uberlândia (1995), mestrado em Química (Físico-Química) pela Universidade de São Paulo (1997) e doutorado em Química pela Universidade de São Paulo (2001). 

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Published

2024-06-26

How to Cite

FARIA, Roberto Ribeiro; GOMES , Gutemberg Silva; ABRAHÃO JÚNIOR, Odonírio. Symbiosis between artificial intelligence and cameras in educational assessments. Debates em Educação, [S. l.], v. 16, n. 38, p. e16694, 2024. DOI: 10.28998/2175-6600.2024v16n38pe16694. Disponível em: https://seer.ufal.br/index.php/debateseducacao/article/view/16694. Acesso em: 3 dec. 2024.

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