Conceptions of environmental education of teachers of the Municipal Education Network of Aracaju-SE

Autori

  • Mariana Reis Fonseca Universidade Federal de Sergipe
  • Aline Lima de Oliveira Nepomuceno Universidade Federal de Sergipe
  • Hevely Catharine dos Anjos Santos Universidade Federal de Sergipe

DOI:

https://doi.org/10.28998/2175-6600.2023v15n37pe15258

Parole chiave:

Socio-environmental dimension, Teacher training, Teaching practice

Abstract

Environmental Education (EE) enables awareness, critical consciousness and active positioning in relation to socio-environmental issues. Therefore, this article aims to understand conceptions about EE of teachers of the municipal education network of Aracaju, Sergipe State, Brazil. For that purpose, we conducted semi-structured interviews and analyzed the responses based on Discursive Textual Analysis. Conceptions are superficial and individualistic, reinforcing the fragmented and conservative socio-environmental educational practice, enhanced by a technical curriculum.

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Biografie autore

Mariana Reis Fonseca, Universidade Federal de Sergipe

Profa. Ma. Mariana Reis Fonseca  Bióloga - Educadora Ambiental Doutoranda em Educação (PPGED-UFS)

Aline Lima de Oliveira Nepomuceno, Universidade Federal de Sergipe

Profa. Dra. Aline L. de O. Nepomuceno
Bióloga - Educadora Ambiental
Doutora em Educação (PPGED-UFS)
Professora adjunta do Departamento de Biologia -UFS
Laboratório de Ensino de Ciências 

Hevely Catharine dos Anjos Santos, Universidade Federal de Sergipe

Professora de Ciências e Biologia.

Mestra em Educação (UFS).

Doutoranda em Ciências Fisiológicas (UFS).

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Pubblicato

2023-06-20

Come citare

FONSECA, Mariana Reis; NEPOMUCENO, Aline Lima de Oliveira; SANTOS, Hevely Catharine dos Anjos. Conceptions of environmental education of teachers of the Municipal Education Network of Aracaju-SE. Debates em Educação, [S. l.], v. 15, n. 37, p. e15258, 2023. DOI: 10.28998/2175-6600.2023v15n37pe15258. Disponível em: https://seer.ufal.br/index.php/debateseducacao/article/view/15258. Acesso em: 25 nov. 2024.

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