Historical-cultural theory in early childhood education

talking to teachers

Authors

DOI:

https://doi.org/10.28998/2175-6600.2021v13n32p410-415

Keywords:

Historical-cultural theory, Child education, Teachers

Abstract

The work presents to the public the guiding concepts of the Historical-Cultural Theory based on examples, demonstrating how such concepts can guide intentional pedagogical practices in day care centers and preschools. It is an invitation to readers to take a new look at childhood and education, based on a theory that believes in human development and that bets on school as a privileged space for this development.

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Author Biographies

Michelle de Freitas Bissoli, Universidade Federal do Amazonas

Professora Adjunto VI da Faculdade de Educação da Universidade Federal do Amazonas, com atuação no Programa de Pós-Graduação em Educação. Líder do Grupo de Pesquisa Teoria Histórico-Cultural, Infância e Pedagogia.

Sinara Narciso de Lima Aguiar, Universidade Federal do Amazonas

Professora e Pedagoga do Ensino Fundamental da Secretaria Municipal de Manaus e  Secretaria Estadual do Amazonas. Mestranda em Educação do Programa de Pós Graduação em Educação da Universidade Federal do Amazonas.

Andréa Drumond Bonetti Silva, Universidade Federal do Amazonas

Professora e formadora da Secretaria Municipal de Educação de Manaus. Mestranda em Educação do Programa de Pós Graduação em Educação da Universidade Federal do Amazonas.

References

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Published

2021-08-31

How to Cite

BISSOLI, Michelle de Freitas; DE LIMA AGUIAR, Sinara Narciso; BONETTI SILVA, Andréa Drumond. Historical-cultural theory in early childhood education: talking to teachers. Debates em Educação, [S. l.], v. 13, n. 32, p. 410–415, 2021. DOI: 10.28998/2175-6600.2021v13n32p410-415. Disponível em: https://seer.ufal.br/index.php/debateseducacao/article/view/10145. Acesso em: 16 sep. 2024.

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