Governamentality, Prova Brasil and Government of Children in a public school in São Miguel dos Campos/AL

Authors

DOI:

https://doi.org/10.28998/2175-6600.2023v15n37pe15255

Keywords:

Governmentality, Public School, Child, Prova Brasil

Abstract

This work presents data form qualitative research carried out in a public school in the urban area of the city of São Miguel dos Campos/AL.The goal of this work was to observe the participation of children in the Prova Brasil and the government of childhood exercised by the school to reach the goal. The results point out a subjection and self-responsibility of children for the results of the Prova Brasil through speeches taken as truths, forming subjectivities to meet a political rationality of the governmentalized state, aligned with the purposes of the IDEB ranking.

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Author Biographies

Karla de Oliveira Santos, Universidade Estadual de Alagoas

Graduada em Pedagogia , Especialista em Gestão Escolar, Mestre em Educação e Doutoranda em Educação pela Universidade Federal de Alagoas (UFAL). É membro dos Grupos de Pesquisa: Currículo, Atividade Docente e Subjetividade e Educação e Relações Étnico-Raciais (ERER). Dedica-se ao estudo/pesquisa nas seguintes áreas: Currículo, Diversidade Cultural , Relações Étnico-Raciais, Educação de Jovens e Adultos , Gestão Educacional e Políticas Públicas. 

Laura Cristina Vieira Pizzi, Universidade Federal de Alagoas

Professora Titular

Programa de Pós-Graduação em Educação - Centro de Educação

Universidade Federal de Alagoas

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Published

2023-05-25

How to Cite

SANTOS, Karla de Oliveira; PIZZI, Laura Cristina Vieira. Governamentality, Prova Brasil and Government of Children in a public school in São Miguel dos Campos/AL. Debates em Educação, [S. l.], v. 15, n. 37, p. e15255, 2023. DOI: 10.28998/2175-6600.2023v15n37pe15255. Disponível em: https://seer.ufal.br/index.php/debateseducacao/article/view/15255. Acesso em: 12 aug. 2024.

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